تبلیغات
مرجع کامل پرورش اندام واخبارهای ورزشی - افزایش وزن و فرار از لاغری

Block

» پشتیبانی


قدرت گرفته از: Mihanblog
ترجمه شده توسط : اینـتر وب
/endBlock
Ads3

» تبلیغات

[-Text3-]
/endAds3
ContactBlock

» تماس با ما

[Contact_Form]
/endContactBlock
RegisterBlock

» عضویت در سایت

[Register_Form]
/endRegisterBlock
ForumBlock

» آخرین ارسال های انجمن

ForumPostsLoopBlock /endForumPostsLoopBlock
عنوان پاسخ بازدید توسط
[Forum_Post_Title] [Forum_Post_Count_Answer] [Forum_Post_Hit] [Forum_Post_Last_Author]
[Forum_Posts_Code_Ajax]
[Forum_Posts_Page]
/endForumBlock

PostImageBlock

/endPostImageBlock

80612524 200x300 افزایش وزن و فرار از لاغری

 با همه ‌گیری و افزایش روزافزون چاقی در کشورهای دنیا ، بیشتر تلاش متخصصان و حتی دولت ها بر ارایه راهکارهایی متمرکز شده که بتواند این مشکل را کنترل کند. اما لاغربودن برای عده‌ای از مردم از همین اهمیت برخوردار است ؛ کسانی که می‌خواهند وزن خود را اضافه کنند اما به هیچ روشی موفق به انجام این کار نشده‌اند. داشتن وزن طبیعی یعنی کمک به سلامت. مقادیری که به عنوان وزن مطلوب در جداول مختلف و به تفکیک جنس در دسترس همه است
، طیفی از وزن را پیشنهاد می‌کند که در آن محدوده شما از بیشترین میزان سلامت برخوردار خواهید بود. روش زندگی ما تغییر کرده است. الگوی غذایی ما عوض شده و تمام این تغییرات برخلاف آنچه برای سلامت ما خوب است، عمل کرده‌اند. تحرک کم حاصل از زندگی ماشینی و خوردن انواع غذاهای آماده و پرچرب، هر روز ما را بیشتر چاق می‌کند. گسترش روزافزون‌ این مشکل جهانی باعث شده که توجه بسیاری از متخصصان و مردم عادی به این مشکل جلب شود. برای همین هر روز شاهد رشد قارچ‌گونه مراکز و محصولاتی هستیم که شما را با هر روش معقول و غیرمعقولی به لاغرشدن تشویق می‌کنند.

 اما گروهی از افراد جامعه در میان این همهمه برای رهایی از چاقی وجود دارند که اتفاقا مشکل آنها عکس این قضیه است. شاید به نظر خنده‌دار بیاید که

در شرایطی که همه برای لاغرشدن تلاش می‌کنند، کسانی باشند که می‌کوشند تا با استفاده از منابع موجود و جستجوی روش‌هایی که موثرند، چند کیلوگرم به وزن خود اضافه کنند.

 زمانی که یک محدوده طبیعی برای وزن تعریف می‌شود، به این معنی است که مقادیر کمتر از آن مقدار طبیعی هم می‌تواند مشکل‌آفرین باشد. بیمارانی هستند که مقالات پایان‌ناپذیر رژیم‌های غذایی را برای پیداکردن روش مناسبی برای افزایش وزن دنبال می‌کند. لاغری برای آنها تنها مشکل تناسب اندام نیست. گذشته از این مساله اساسی که به هر حال نیاز هر جوانی است، آنها با مشکلات خاصی از لاغری دست به گریبان هستند. آنها تا به حال به کارشناسان زیادی مراجعه‌ کرده اند.

آنها می‌گوید ما خوب غذا می‌خورم اما نمی دانیم چرا نمی‌توانم وزن خود را اضافه کنیم. این مشکل فقط مخصوص مردان نیست. با وجود اینکه امروزه لاغربودن یکی از ویژگی‌های تناسب اندام برای خانم‌ها به شمار می‌آید اما مشکلات همراه با لاغری مفرط بسیاری از خانم‌های لاغر را به فکر چاره‌جویی برای به دست آوردن چند کیلوگرم وزن اضافه کرده است.

 چگونه بفهمیم لاغریم؟

 متخصصان برای اندازه‌گیری و تعیین محدوده وزن طبیعی، از محاسبه BMI استفاده می‌کنند. برای این محاسبه شما باید وزن خود را به کیلوگرم بر قد خود بر حسب متر تقسیم کنید و حاصل را دوباره بر قد خود تقسیم کنید. اگر سن شما بالای ۲۰ سال باشد وعدد به دست آمده کمتر از ۵/۱۸ باشد، شما لاغر هستید.(محدوده چاقی و لاغری در کودکان و نوجوانان از این فرمول تبعیت نمی کند. برای این گروه سنی جداول و منحنی های مخصوص وجود دارد.) یا قد خود را از عدد ۱۰۰ کم نمائید و برای آقایان عدد بدست آمده را به ۲ اضافه نمائید و برای بانوان عدد بدست آمده را منهای عدد ۲ می کنیم این وزن نرمال شماست

 چرا بعضی افراد لاغرند؟

 برای بسیاری از افراد لاغر علت اصلی لاغری، سوخت و ساز بالاتر بدن است که به نوعی در آنها به علت تاثیر عوامل ژنتیکی ایجاد شده است. آنها ممکن است وضعیت جسمی خود را از خانواده به ارث برده باشند. گروهی دیگر از افراد به دلیل مشکلات رژیم غذایی و فعالیت روزانه لاغر هستند یعنی به هم خوردن همان تعادل انرژی که خیلی شنیده‌اید.

 عوارض لاغری چیست؟

 لاغری برای بعضی افراد مشکلات و عوارضی ایجاد می‌کند که می‌تواند سلامت آنها را تهدید کند. به‌ طور مثال ممکن است استخوان‌های آنها به اندازه کافی قوی نشوند و در خانم‌ها ممکن است دوره ماهانه به هم بخورد و یا اینکه کاملا متوقف شود. ممکن است برای این گروه از افراد مشکلاتی در زمینه باروی به وجود بیاید. همان‌طور که به علت ضعف سیستم ایمنی، امکان مبارزه آنها با بیماری احتمالی کاهش پیدا می‌کند.

متخصصان چه توصیه می‌کنند؟

 توصیه متخصصان تغذیه برای این افراد بسیار ساده است: مصرف منظم غذا و مصرف غذاهای مناسب. در واقع متخصصان که با این گونه افراد برخورد داشته‌اند، دریافته‌اند که برخلاف اصرار آنها به اینکه ما زیاد می‌خوریم، وعده‌های غذایی آنها چندان منظم نیست و در این وعده‌ها به طور معمول غذاهایی مصرف می‌شوند که ارزش غذایی خوبی ندارند. به علاوه آنها به طور معمول تعادل و تنوع را در انتخاب اقلام غذایی خود رعایت نمی‌کنند. توصیه دیگر به این گروه قطع مصرف چای و قهوه است. همچنین متخصصان ورزش معتقدند که بهتر است افزایش وزن حاصل از ساخت و حجیم‌شدن ماهیچه‌ها باشد؛ آنچه در ورزشکاران اتفاق می‌افتد. به همین دلیل ورزش‌های خاصی را به این گروه پیشنهاد می‌کنند؛ ورزش‌هایی که به ساخته‌شدن ماهیچه‌ها کمک بیشتری می‌کند.

 نکته‌هایی برای افزایش وزن

۱- برای خودتان اضافه وزنی را به عنوان هدف انتخاب کرده و سعی کنید به تدریج آن را به دست آورید.

۲- یادداشت کردن آنچه در طول روز می‌‌خورید و ساعات آن، در طی یک هفته به شما کمک می‌کند تا به عادات غذایی خود آشنا شوید و بفهمید کجای کار ایراد دارد.

۳- برای طول روز یک برنامه غذایی در سه وعده ترتیب بدهید. به علاوه ساعت ۱۰ صبح و ساعت ۴ بعدازظهر یک میان وعده بخورید.

۴- مقدار غذای هر وعده را نسبت به قبل از رژیم بیشتر کنید و از منابع چربی البته با توجه به چربی اشباع و ترانس آن، به خصوص در وعده صبحانه بیشتر استفاده کنید.

۵- از نوشیدنی‌های پرکالری مثل شیر و موز با شکر بیشتر استفاده کنید. استفاده از غذاهای پرکالری برای شما مجاز است.

۶- به همراه وعده غذایی، از دسرهایی مثل کرم کارامل و… استفاده کنید.

۷- با اینکه شما قصد دارید وزن خود را افزایش دهید اما هنوز تمرینات ورزشی برای شما مهم هستند. آنها را فراموش نکنید.

۸- با ادامه رژیم غذایی، با کالری بیشتر از نیاز روزانه می‌توانید وزن به دست آمده را حفظ کنید تا به موقعیت ثابتی برسید

و اما نکته اساسی اینکه با یک متخصص یا کارشناس تغذیه مشورت نمائید که با توجه به وزن و قد و ژنتیک شما و همچنین میزان فعالیت و نوع تغذیه شما برایتان برنامه غذایی طراحی نماید

منبع:اسماعیل جعفرپور



MorePostBlock
ادامه مطلب
/endMorePostBlock
درباره : پرورش اندام ,
PostRateBlock
امتیاز : [Post_Rate] نتیجه : [Post_Rate_Result] امتیاز توسط [Post_Rate_Count] نفر مجموع امتیاز : [Post_Rate_Total]

/endPostRateBlock
OnlyMorePostBlock
نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
/endOnlyMorePostBlock
برچسب ها : افزایش وزن , برنامه غذایی برای افزایش وزن , بهترین راه برای افزایش وزن , بهترین راه برای درمان لاغری , بهترین راه برای چاق شدن , بهترین راه های افزایش وزن , دلیل کمبود وزن چیست , راه های افزایش وزن برای بانوان و آقایان , راه های درمان لاغری , راه های درمان کمبود وزن , عوارض لاغری چیست؟ , لاغرها بخوانند , لاغری , متخصصان درباره لاغری چه توصیه می‌کنند؟ , مقاله برای کسانی که از لاغری رنج می برند , نکته‌هایی برای افزایش وزن , وزن مطلوب برای آقایان و بانوان , وزن پایین , چرا بعضی افراد لاغرند؟ , چرا لاغریم , چگونه بفهمیم لاغریم؟ , چگونه بفهمیم کمبود وزن داریم , چگونه چاق شویم , کمبود وزن ,
بازدید :
تاریخ : شنبه 7 اردیبهشت 1392 زمان : 06:28 ب.ظ | نویسنده : آرمین عالی پناه | لینک ثابت | نظرات ()
RelatedPostsBlock

» مطالب مرتبط

/endRelatedPostsBlock

» آخرین مطالب ارسالی

حقایقی ناگفته درباره جان سینا
دانلود کتاب اطلاعات جامع بدنسازی
آداب تمرین و تغدیه در ماه مبارک رمضان در ورزش بدنسازی
معرفی حرکات پشت بازو – پرس پشت بازو هالتر و دیپ با دستگاه
۵ راه برای دستیابی به تستسترون بیشتر
بیوگرافی ادواردو کورئا
نایب قهرمانی بیت الله عباسپور در Mr.Europe Pro 2013
تمرین عضلات جلوبازو با مایکل فرانکویس
آمینو ۳۰۰۰
سیستم تاباتا، راهی برای چربی سوزی و عضله سازی
۱۰ روش برای غلبه بر استرس در ورزشکاران
چربی سوزی به سرعت برق و باد!
قهرمانی ایران در مسابقات آسیایی IFBB 2013 با ۷ مدال طلا
تغذیه روزانه برای بدنسازی بانوان
خود آزمایی تمرین پا
برنامه تمرینی برای عضلات پا همراه با کای گرین
علی تبریزی: برای مسابقات حرفه ای شرایط خوبی دارم
بیوگرافی فیل هیث
گینر افزایش وزن فریک ان هیوژ ام وی پی
اعلان نتایج فیبو پاور ۲۰۱۳ و ناداوری علیه بیت اله عباسپور
استراحت بین ست ها
آیا برای گردن‌های نازک خودفکری کرده‌اید؟
کول‌هائی چون کوه با آرنولد شوارزنگر
افزایش وزن و فرار از لاغری
اماده سازی بدن در هفته آخر قبل از مسابقه

» ارسال نظر برای این مطلب


CommentForm [Comment_Form]
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
CommentPage [Comment_Page]
BlockDown

» پشتیبانی


قدرت گرفته از: Mihanblog
ترجمه شده توسط : اینـتر وب
/endBlockDown
Ads1
تبلیغات
[-Text1-]
/endAds1
درباره سایت
"/>
سلام
وبلاگ تخصصی پرورش اندام وبدنسازی وفیتنس.
تمام مطالب این وبلاگ ازسایت های معتبربرگرفته شده است.
ایجاد کننده وبلاگ : آرمین عالی پناه
BlogCounterBlock
آمار سایت
آمار مطالب
کل مطالب : [Blog_Posts]
کل نظرات : [Blog_Comments]
آمار کاربران
افراد آنلاین : [Online]
تعداد اعضا : [Blog_User]

کاربران آنلاین


onlineکاربران آنلاین

[Online_Number].  [Online_Title]

آمار بازدید
بازدید امروز : [cb:stat_today_view]
باردید دیروز : [Yesterday]
گوگل امروز : [Google_Day]
گوگل دیروز : [Google_Yesterday]
بازدید هفته : [Week]
بازدید ماه : [Month]
بازدید سال : [Year]
بازدید کلی : [cb:stat_total_view]
/endCounterBlock
آمار و کدها
FormLoginBlock
عضو شوید

[Login_Form]
فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع BlogRegFastBlock [Reg_Fast_Form] /endBlogRegFastBlock > /endFormLoginBlock
IfLoginBlock منوی کاربری

خوش آمدی : [Login_Name]
آخرین ورود:[Login_Date_Last]
نام کاربری : [Login_Username]
آمار و کد ها
مشاهده پروفایل
ارسال پست جدید
ویرایش پروفایل
خروج از سایت
/endIfLoginBlock
نویسندگان
MailBlock
خبرنامه
برای اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شوید تا جدیدترین مطالب به ایمیل شما ارسال شود [Mail_Form]
/endMailBlock
HitPostsBlock
مطالب پربازدید
/endHitPostsBlock
RandPostsBlock
مطالب تصادفی
/endRandPostsBlock
نظرسنجی
PollBlock [Poll_Name] [Poll_Items] /endPollBlock عملکردکدام بازیکنان رابهترازسایرین میدانید؟







RandChatBoxBlock
چت باکس
[My_Chat_Box]
/endRandChatBoxBlock
LinkAutoBlock
تبادل لینک هوشمند
[Link_Auto_Form]
/endLinkAutoBlock
BlogUserBlock
کاربران
/endBlogUserBlock
BlogSearchBlock
جستجو

/endBlogSearchBlock
کدهای اختصاصی
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :


پشتیبانی

قدرت گرفته از: Mihanblog
ترجمه شده توسط : اینـتر وب
پشتیبانی
RSS

Powered By
Enterweb.ir
Translate : Enterweb.ir

تمامی حقوق محفوظ میباشد